Owner Post Them Follow Dash



MISS LAWYER
Atelophobia;

Bonjour!

 photo dd011f13-ef33-4594-b049-02e98c30eed0_zps27915f66.jpg>
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Date of Birth

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
2nd of November 1995


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

Our Eid.

Asslamualaikum bloggers :)

Kali ni nak post bahasa melayu sikit, baru feel. Nak cerita pasal raya tahun ni. Semenjak dari puasa aku dah rasa sedih, pedih dan sakit yang teramat sangat. Terlalu banyak benda yang aku tak mintak untuk jadi kat aku datang. Hanya tuhan yang tahu betapa aku perlukan seseorang untuk mendengar semuanya.

Bermula dengan kesilapan aku iaitu masuk UiTM dan tak jujur dengan tujuan aku berada kat sana. Sumpah dengan nama Allah, tak pernah terdetik dalam hati aku untuk mencari sesuati perkara yang merosakkan iaitu cinta. Bukan sebab aku serik atau penat. Cuma aku takut, tak ada siapa yang boleh handle aku. Aku takut orang tak boleh terima perangai aku. Tapi sayangnya, dalam masa beberapa minggu aku ada simpan perasaan dekat seseorang. Tapi aku sumpah aku memang taknak dia. Aku tak percaya apa yang dikatakan "FIRST SIGHT". Lama-lama dengan keadaan dia yang makin berubah, aku buang perasaan aku ni jauh jauh.

Tak ada siapa yang tahu apa aku rasa kecuali Mama, Miya & Aunty. So, dalam keadaan serabut tu bnayak perkara besar seperti common test buat aku bertambah deppessed. So, sikit demi sedikit dia agak mempengaruhi hidup aku di UiTM. Perkara paling menyedihkan ialah, aku dapat tahu yang bulan Ramadhan akan menjelang. Siapa je yang tak happy fikir puasa, sebab dia sangat related degan raya kan.

Tapi bagi aku, apalah ertinya bahagia kalau nenek yang sangat aku saying dah tak ada. Buat kali pertamanya aku berpuasa dan beraya tanpa dia. Tapi, siapalah aku untuk mempertikaikan kepergian dia. Bukan itu sahaja yang sangat aku risau, family gathering during raya was on my mind every single day. Dah tak ada nenek, siapa nk datang rumah nenek? Keluarga aku semua berkumpul dekat mana? Masing masing dah ada keluarga, for sure arah tuju ke rumah ibu mertua masing masing.

Aku risau nasib keluarga aku, aku taknak kami berpecah belah disebabkan ketiadaan nenek tercinta yang juga penyatu keluarga kecil aku ni. Satu satu perkara aku dah buat nak dapatkan mood raya, nak rasa gembira macam orang lain. Tapi setiap perkara aku buat, terselit seribu derita di sebalik senyuman aku. Aku  tetap tak Berjaya menipu diri sendiri. Shopping hobi aku pun dah tak boleh bagi aku senyum sampai terlena dan bangun semula dengan senyuman yang sama. Hanya Allah yang tahu semua hikmah ini semua, hikmah di sebalik ujian yang dia kasi.

Tiba hari raya, rasa malas nak bangun dari tidur. Nak melangkah mandi pun rasa berat kaki nak angkat. Lastly, unpredict able mama jue call suruh dating rumah nenek. Katanya ada Family mama jue, abah duan and anak & Abah emi, aunty and adam. So, that still tak complete aku punya big family okay! So aku pun bermalas malasan je nak bersiap. Make up pun macam taknak, tapi mama paksa sebab nak dapatkan mood raya tu.

Lepas semua dah siap, kitorang pun naik kereta dengan muka lesi masing masing. Mama dengan aayah pun dah tak ada power nak bagi kitoran gelak k. Sampai sampai OMG ramainya ya Allah. Terima kasih sangat Ya Allah. Complete one happy family. Semua sibling ayah lengkap. Just yang tak ada, Anak Uncle Mie, Nelly. Nelly masuk ward sebab tak sihat. So, memang lak sikit lah. Tapi takpe, asal Nampak ramai je dah okay :) Lepas dah makan, salam semuanya. Dapatlah duit raya hehe. Next is, perkara yang paling aku nak buat that is pergi menziarahi pusara nenek tercinta!

Memandangkan setiap satu family cuma ada seorang perempuan, so kita bagi yang lelaki lead untuk bacaan yassin dan tahlil untuk nenek. Rela aku berpanas  demi nenek k. Next barulah aktiviti sendiri iaitu pergi rumah family mertua masing masing. But family aku tak pergi memandangkan another kampong aku ialah Johor Bharu.

So, tamatlah cerita hari raya pertamaku ku ku. Terima kasih sudi baca cerita aku yang tak seberapa. Tapi semua ni ikhlas dari hati :)

Assaamualaikum, Selamat Hari Raya Aidilfiti Maaf  Zahir & Batin.