Owner Post Them Follow Dash



MISS LAWYER
Atelophobia;

Bonjour!

 photo dd011f13-ef33-4594-b049-02e98c30eed0_zps27915f66.jpg>
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Date of Birth

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
2nd of November 1995


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

Lelaki

Sejak dari terciptanya Nabi Adam a.s, maka tercatatlah bahawa lelaki mempunya seribu satu kelebihan dalam diri. Selepas diciptakan isterinya Hawa dalam dunia, menjadi satu fitrah dalam hidup lelaki yang memerlukan perempuan disisi. Telah deperkatakan bahawa, wanita itu diciptakan dari tulang rusuk kaum adam ini. Maka, termaktublah bahawa lelaki dan perempuan memerlukan satu sama lain untuk menjadi hiburan seterusnya melengkapi satu sama lain.

Namun, dalam era globalisasi yang kian mencabar ini, apakah masih relevan tanggungjawab dan kewajipan lagi dalam melengkapi hidup seorang perempuan malah sebagai pembimbing dan syurga kepada sang wanita? Lelaki era ini amatlah jauh jurang perbezaannya dengan lelaki pada suatu ketika dahulu yang sangat diagungkan dengan sifat-sifat kewibawaannya. Kini, munculnya lelaki yang zalim, naif dan juga sering lari dari tanggungjawab diri. Di manakah letaknya sifat-sifat pelindung dan penyayang seorang lelaki terhadap wanita? Tak mungkin ada siapa dapat menyingkap jawapan dalam permasalahan ini.

Tidak dinafikan perempuan juga mempuyai sikap yang tidak kurang teruknya berbanding lelaki, namun harus difikirkan semula. Wanita adalah kaum yang lemah, dan oleh itulah diciptakan lelaki sebagai kaum yang akan membimbing kaum wanita ini ke jalan yang benar. Hakikatnya, lelaki yang sudah mula menunjukkan belang dan tanduknya malah mula melarikan diri daripada tanggungjawab sebagai pembimbing dalam hidup wanita.

Mengapa wujudnya lelaki yang sangat kejam pada hari ini? Bukan aku nak bertegang lidah mati hidup balik untuk mempertahankan keburukan lelaki zaman ini, tapi hidup di dalam keadaan yang setiap hari memaparkan keburukan lelaki di merata tempat.

Kisah hidup aku tidak kurang serabutnya dengan kehadiran lelaki. Aku tak pernah menolak untuk bercinta. Pada umur ini, mungkin tidak kurang matangnya diri untuk bercinta. Bukan sebab aku sering patah hati, tapi aku mengajar diri untuk lebih berhati-hati pada dunia kini. Mungkin saja siapa yang sudah bercinta lebih daripada 4 hingga 5 tahun akan menolak pandangan aku ni mentah-mentah, think again, adakah kau betul-betul bahagia? Aku boleh buktikan hidup aku lebih gembira daripada kau.

Kenapa aku selalu jadi bahan yang akan dikatakan, sombng, jual mahal, ingat cantik sangat ke and bla bla bla. Listen, aku hidup bukan mencari cinta. Aku tahu tuhan tu Maha Adil, dia tahu yang terbaik untuk aku. So please stop nak judging aku lagi. Kadang-kadang kawan lelaki pun bawa banyak masalah dalam hidup aku. Maksud aku kawan, bukan best friend. Kita setuju untuk kawan, so that's it lah kita setakat sampai kawan je. Tapi kalau nak keep-in-touch je dgn aku boleh tak salah, tapi takdelah 24/7 kan? Aku tak balas marah-marah, aku jujur yang aku tak suka cara korang, aku kena maki lagi. Ingat aku ni tkde hati ke? Fikirlah, masing masing pun dah besar. Bertindak matang kan bagus. Aku pun penat kena maki je. And kalau dah deal nak kawan, kawan jelah. Janganlah tetiba nak confess yang kau tu ada perasaan akt aku, akwdard moment gila. Aku sangat tak suka and rasa macam nak layan kau dah. Maaf, penat lah nak cakap pasal korang ni, lelaki.

Maaf, mungkin aku takut. Sangat takut, tapi aku sendiri tak tahu apa yang aku takutkan. Takut dan penat, so aku tamat kat sini.